Retouren en Garantie

Wanneer u aanspraak moet maken op een retourzending of een garantieclaim is dat nooit leuk. Immers, het product vertoont dan mankementen of is toch net niet hetgeen dat u er van had verwacht. U moet de bestelling weer inpakken, naar het postkantoor rijden en vervolgens ook nog de nodige kosten maken voor de verzending. 

Omdat wij het bij voorbaat al erg vervelend vinden wanneer het product niet aan uw verwachting voldoet, hebben we onze retour- en garantieprocedure zo simpel mogelijk gemaakt. 

Retourprocedure

Standaard mag u producten 14 dagen op zicht houden wanneer u een product koopt bij prolightshop.nl. Dit houdt in dat u zonder opgaaf van reden uw bestelling terug mag sturen naar ons, maar wel alleen wanneer u het product nog niet gebruikt heeft. Producten die maatwerk zijn (geassembleerde kabels, handgebouwde krachtstroomverdelers, geknipte kabel of sleeving enz.) alsmede producten waar hygiëne een grote rol speelt (handschoenen, oordopjes enz.) kunnen NIET geretourneerd worden.

Zakelijke retouren (B2B-leveringen) zijn wij niet verplicht om terug te nemen, hoewel dit in veel gevallen wel mogelijk is. U kunt hiervoor een aanvraag indienen via info@prolightshop.nl

Wat verwachten wij van u?

U heeft een zichttermijn (bedenktijd) van 14 dagen. Heeft u meerdere artikelen besteld en zijn deze in meerdere leveringen verstuurd, dan gaan de 14 dagen bedenktijd in op het moment dat u de laatste artikelen ontvangen heeft. Binnen deze termijn mag u het product bekijken en uit de doos halen. U mag het product nergens op monteren, schroeven, bevestigen of anderszins gebruikssporen toebrengen.

Indien u binnen deze 14 dagen het product wilt terugsturen, kunt u dat laten weten via info@prolightshop.nl. Vervolgens krijgt u van ons instructies over de retourprocedure. Binnen 14 dagen na aanmelding van uw retourzending, dient u het product teruggestuurd te hebben.

Retourzendingen zijn op risico van de koper. Bewaar dus altijd het verzendbewijs goed als u een bestelling terug heeft gestuurd.

Wat kunt u verwachten van ons?

Een volledige terugbetaling van het door u betaalde bedrag, inclusief de door u betaalde verzendkosten om onze order geleverd te krijgen indien u alle producten retourneert. Let op: wanneer u een bestelling betaalt via PayPal en deze annuleert voordat wij de order verzonden hebben, betalen wij de goederenwaarde en de evt. betaalde verzendkosten terug, de betaalde PayPal transactiekosten niet

Binnen 8 dagen na ontvangst van uw retourzending storten wij uw betaling terug

Retouradres:

prolightshop.nl
T.a.v. Retouren
Informaticaweg 12
7007 CP  Doetinchem
.

Garantie

Standaard leveren wij onze producten inclusief fabrieksgarantie. Bij de artikelen staat zelf vermeld hoelang deze garantie geldig is. Per merk is dit verschillend en kan dit variëren.

Denkt u dat uw product in aanmerking komt voor garantie? Neem dan via info@prolightshop.nl contact met ons op en vermeld erbij hoe de schade of het defect is ontstaan, bij voorkeur inclusief enkele foto's. Vermeld u ook uw ordernummer.

LET OP: Wij zijn uiteraard niet aansprakelijk voor schade ontstaan door onjuist gebruik. Hier kunnen wij dan ook geen garantie op geven.